The Origins of Ruben Östlund’s Long-Take Style

Having won the Palme d’Or in 2017, it is no surprise that Ruben Östlund draws from other prizewinning directors like Michael Haneke and Roy Andersson. But you wouldn’t expect a Palme d’Or-winning director to find stylistic inspiration in skiing films and on YouTube. Mathias Bonde Korsgaard traces the unlikely origins of Östlund’s long-take style.

***

Facts

  • Screenplay: Mathias Bonde Korsgaard
  • Production and editing: Jan Oxholm

Excerpts from (in order of appearance)

DEL
Mathias Bonde Korsgaard

Født 1983. Adjunkt i film- og medievidenskab og postdoc ved Aarhus Universitet med et forskningsprojekt om nye audiovisuelle kortformer. Uddannet cand.mag. i Nordisk og Film & TV og Ph.D. i Kunst, kultur og litteraturstudier med et projekt om musikvideoens aktuelle status, begge dele ved Aarhus Universitet. Desuden tilknyttet Center for Computer Research in Music and Acoustics (CCRMA) ved Stanford University i foråret 2011 og Reid School of Music ved Edinburgh University i efteråret 2016. Er forfatter til bogen Music Video After MTV: Audiovisual Studies, New Media, and Popular Music (Routledge, 2017). Har udgivet artikler i Journal of Aesthetics and Culture, samt i antologierne Globalizing Art og The Oxford Handbook of New Audiovisual Aesthetics. Skriver jævnligt for 16:9 og er medlem af 16:9-redaktionen.